Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Stavba číslo: | S17 |
---|---|
Název stavby: | Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary |
Přihlašovatel: | Správa želežniční dopravní cesty, státní organizace |
Místo stavby: | Extravilán na jižním okraji Karlových Varů |
Charakter stavby: | Jedná se o rekonstrukci železničního mostu převádějící trať Mari |
Období realizace (Zpracování projektu): | 09/2017 - 08/2018 |
Investor: | Správa želežniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební sp |
Projektant: | PONTIKA s.r.o. , Ing. Luděk Oberhofner |
Zhotovitel: | Edikt a.s., Dis. Vladimír Cimrman |
Stavbyvedoucí: | Edikt a.s., Martin Pokorný |
Účel stavby:
Předmětem stavby byla rekonstrukce mostu vyvolaná nevyhovujícím stavem konstrukce a zlepšení parametrů převáděné, značně vytížené komunikace I/20 a to především podjezdné výšky. Z hlediska bezpečnosti železničního provozu měl mostní objekt opěry v nevyhovujícím stavu, základy opěr byly obetonované a základová spára původních základů byla v úrovni stávající komunikace.
Popis stavby:
Došlo ke kompletní demolici stávajícího železničního mostu a k výstavbě zcela nového, hlubině založeného mostního objektu. Stavba probíhala v nepřetržitých prodloužených denních směnách a za plného provozu přes komunikaci I/20 pod železničním mostem. Součástí úpravy silniční komunikace I/20 procházející pod mostem bylo vybudování dvou plnohodnotných silničních pruhů o šířce tří metrů, podjezdná výška je nově 4,8 metru. Tím došlo k významnému zvýšení bezpečnosti zejména silniční dopravy.
V obvodu staveniště byl pouze omezený prostor pro vybudování zařízení staveniště, výstavba musela probíhat postupným navážením jednotlivých prvků a materiálů. Z technického hlediska se jedná o zajímavou koncepci mostu - integrovaný železobetonový polo rám bez mostních ložisek. Součástí rekonstrukce byla výměna železničního svršku v nutném rozsahu a délce. Stavba železničního mostu byla zkoordinována se souběžně probíhající stavbou „Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží - Mariánské Lázně", která zajistila zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdní doby.
Rozhodující kapacitní a technické ukazatele:
Kategorie dráhy | jednokolejná regionální trať 6. řádu |
Traťová rychlost | 60km/hod |
Nosná konstrukce | železobetonová desková (ZBN), vetknutá (polorám) |
Opěry | stěnové železobetonové |
Křídla | železobetonová závěsná |
Železniční svršek | S49, kolejnice 49E1, ocelové pražce Y, BK |
Počet mostních otvorů | 1 |
Rozpětí nosné konstrukce | 16,035 m (teoretické) |
Volná výška pod mostem | 4,50 m + rezerva 0,15 m |
Světlost kolmá | 14,49 m |
Šikmost mostu | 75°, levá |
Úhel křížení | 61° (v ose mostu) |
Délka přemostění | 15,00 m |
Délka mostu | 32,56 m |
Šířka mostu | 6,15 m |

Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz