Ostrov - studie 4-pruhové uspořádání silnice I/13 Ostrov-Smilov
Stavba číslo: | P08 |
---|---|
Název stavby: | Ostrov - studie 4-pruhové uspořádání silnice I/13 Ostrov-Smilov |
Přihlašovatel: | Sagasta s.r.o. |
Místo stavby: | Karlovarský kraj |
Charakter stavby: | Dopravní stavba |
Období realizace (Zpracování projektu): | 2028 - 2032 |
Investor: | ŘSD ČR, Ing. Bohdana Skokanová |
Architekt: | Sagasta s.r.o., Ing. Zuzana Biela |
Projektant: | Sagasta s.r.o., Ing. Zuzana Biela |
Zhotovitel: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
Stavbyvedoucí: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
I/13 Ostrov - Smilov, 4-pruhové uspořádání, vyhledávací a porovnávací studie
Cílem této studie je ověření proveditelnosti nové trasy silnice I/13 v úseku Ostrov - Smilov v podobě
rychlostní směrově rozdělené komunikace s 4-pruhovým uspořádáním po levém břehu řeky Ohře.
V minulosti byly vypracovány studie, které řešily varianty na levém a pravém břehu řeky. Všechna navrhovaná řešení byla však značně nákladná. Poslední studie byla vypracována v roce 2019.
Silnice I/13 je významným silničním tahem a je součástí mezinárodní evropské komunikace E442. Úsek silnice I/13 od ukončení obchvatu Ostrova až po Smilov je vedle trasy silnice I/13 v Klášterci nad Ohří posledním nevyřešeným úsekem komunikace E442, tj. mezinárodní silnice spojující Karlovy Vary, Liberec, Olomouc a Žilinu.
Stávající komunikace prochází zvlněným pahorkovitým územím Ostrovské pánve až za obec Damice a dále pak postupuje údolím řeky Ohře. Trasa silnice od Stráže nad Ohří do Boče prochází stísněným údolím Ohře a kopíruje její levý břeh. Šířka stávající vozovky je převážně 8 m s minimálními krajnicemi,
v některých úsecích dokonce bez krajnic, což je s ohledem na strmé skalní útvary a strmé svahy koryta bez svodidel velmi nebezpečné. Časté odstavování vozidel na silnici v kombinaci s úzkou vozovkou blokuje dopravu. Silnice má nevyhovující směrové a výškové parametry. Vzhledem k terénu a přilehlé
zástavbě ji nelze zrekonstruovat do normových parametrů. V celém řešeném území se nachází pouze jeden úsek umožňující předjíždění. To nutí řidiče k nekázni a stává se tak místem častých dopravních nehod. Silnice je silně zatížena kamionovou dopravou. Průtahy obcemi Damice, Stráž nad Ohří a Boč
mají výrazně negativní vliv na jejich obyvatelstvo a to zvláště z hlediska hluku, exhalací a dopravní bezpečnosti. Zejména v zimních měsících způsobují vysoké podélné sklony problémy nákladní dopravě a vzhledem k absenci objízdné trasy je tak komunikace zablokována až na několik hodin.
Studie obsahuje dvě základní varianty trasy tak, aby mohlo být provedeno celkové ekonomické hodnocení těchto variant (dle HDM4). U ekonomicky nejefektivnějších variant se předpokládá posouzení vlivů stavby na životní prostředí (EIA).
Průvodní zpráva.pdf (2.98 MB)
Výkresy.zip (165.14 MB)
Porovnání sledovaných variant.zip (78.92 MB)
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz