Silnice R6 Lubenec - Bošov
Stavba číslo: | S31 |
---|---|
Název stavby: | Silnice R6 Lubenec - Bošov |
Přihlašovatel: | Eurovia CS, a.s. |
Místo stavby: | Bošov |
Charakter stavby: | Dopravní stavba |
Období realizace (Zpracování projektu): | 06/2010 - 04/2016 |
Investor: | Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Karlovy Vary |
Architekt: | SUDOP PRAHA a.s. - Jan Ostrý |
Projektant: | SUDOP PRAHA a.s. - Jan Ostrý |
Zhotovitel: | Sdružení Lubenec Bošov - EUROVIA CS, a.s., GEOSAN STAVEBNÍ a.s., AZ SANACE a.s. |
Hlavním cílem dokončené stavby je zkapacitnění a úprava původní dvoupruhové silnice I/6 v úseku západně od Lubence mezi obcemi Lubenec a Bošov. Ta byla do zprovoznění rychlostní silnice vedena po dvoupruhové komunikaci v šířkách asi 8-10 metrů. Výstavba byla započata v červenci 2010, poté byla realizace stavby z důvodů nedostatečného finančního krytí v srpnu 2010 pozastavena. K obnovení realizace došlo v září 2013. Stavba hlavní trasy byla předána do předčasného užívání v listopadu 2015 a celá stavba byla dokončena v dubnu 2016.
Hlavní trasu stavby tvoří 4120 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/6 v kategorii R 25,5/100 (čtyřpruhová, směrově rozdělená rychlostní komunikace se středním dělicím pásem šířky tři metry a návrhovou rychlostí 100 kilometrů za hodinu. Současně s hlavní trasou přeložky bylo vybudováno i několik přeložek komunikací II . a III . třídy, místních komunikací a polních cest.
Začátek hlavní trasy je situován přibližně 1000 metrů západně od obce Libkovice s provizorním napojením na stávající silnici I/6. Ve výhledu tam bude napojena na připravovanou stavbu R6 Lubenec - obchvat. Dále pokračuje ve stopě stávající silnice I/6, jižně míjí obec Libkovice a stoupá údolím směrem k obci Bošov, kterou míjí rovněž jižně.
V oblasti obce Bošov trasu mimoúrovňově kříží přeložka silnice II /194 Nová Teplice-Bošov- Vrbice. V tomto prostoru je vybudovaná mimoúrovňová křižovatka (MÚK) Bošov. Přibližně 250 metrů západně od obce Bošov hlavní trasa končí a napojuje se provizorním sjezdem na stávající silnici I/6. Nová komunikace prochází ve své trase přes dva mostní objekty - v km 80,700 most přes místní komunikaci Libkovice a v km 81,250 most přes polní cestu a vodoteč. Pod třetím mostem trasa podchází, a to v km 82,970 v prostoru mimoúrovňové křižovatky se silnicí II /194.
Poloměry směrových oblouků jsou realizovány v hodnotách R= 6000, R=1750 metrů. Minimální podélný sklon je 0,70%, maximální sklon je 5,87%. Tento sklon však neodpovídá platné normě. V rámci zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) byl proto udělen souhlas s odchylným technickým řešením. Minimální výškový oblouk je postaven o poloměru R=13 500 metrů, maximální o poloměru R=30 000 metrů. Výškové řešení je poměrně výrazně ovlivněno několika faktory: konfigurací terénu, který je zejména v druhé polovině úseku značně svažitý, nutností výškového napojení na stávající silnici I/6 v oblasti začátku a konce úseku, potřebami provádění stavby za provozu a požadavkem na využití stávajícího tělesa silnice I/6.
Součástí stavby byla úprava bývalé silnice I/6, nacházející se severně od R6, na doprovodnou komunikaci (budoucí II /606), dále pak několik přeložek silového vedení, sdělovacích kabelů, vodotečí a vodovodu. Rovněž bylo přeloženo několik polních cest.
Stávající šířkové uspořádání silnice I/6 je nevyhovující, nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Proto byla její přestavba na rychlostní silnici R6 zařazena do plánu výstavby rychlostních komunikací. Výstavba silnice R6 je klasifikována jako stavba ve veřejném zájmu.
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz