Modernizace ŽST Cheb
Stavba číslo: | S26 |
---|---|
Název stavby: | Modernizace ŽST Cheb |
Přihlašovatel: | Správa železnic, s. o. |
Místo stavby: | železniční stanice Cheb |
Charakter stavby: | Veřejná dopravní stavba, rekonstrukce |
Období realizace (Zpracování projektu): | 12/2017 - 12/2020 |
Investor: | Správa železnic, s. o., Ing. Petr Kolář |
Architekt: | Sudop Praha, a. s., Ing. Stanislav Žáček |
Projektant: | Sudop Praha, a. s., Ing. Stanislav Žáček |
Zhotovitel: | STRABAG Rail a.s., Ing. Tomáš John |
Stavbyvedoucí: | Správa železnic, s. o., Milan Bláha st. |
Účel a funkce stavby
Stavba řešila rekonstrukci kolejiště ŽST Cheb a úpravu nástupišť (výška hrany nástupiště 550 mm nad TK). Všechna nástupiště mají bezbariérový přístup, v celé délce jsou vybavena varovným pasem min. šířky 400 mm umístěným 800 mm od nástupištní hrany pro nevidomé v souladu s ČSN 73 49 59. Rovněž jsou na nástupištích umístěny vodící linie a bezpečnostní a signální pásy, a to v souladu se vzorovými listy. Pod rekonstruovanými kolejemi, včetně nových výhybek, je provedena rekonstrukce železničního spodku. V rámci stavby byla rovněž provedena sanace mostu v km 454,545 - staniční podchod včetně instalace výtahů a zabudování eskalátorů na 2. a 3. nástupiště. Vzhledem k rozsahu rekonstrukce na železničním svršku je rekonstruováno zabezpečovací a sdělovací zařízení, osvětlení nástupišť a EOV. Rekonstrukce se dotkla též úprav NN, ochrany kabelů, KSU a TP. Projektová dokumentace rovněž uvažovala s úpravou zpevněných ploch.
Výpravní budova a podchod pro cestující byly rozhodnutím Ministerstva kultury čj. MK 67701/2016 OPP ze dne 22. 11. 2016 prohlášeny kulturní památkou.
Popis stavby - rozhodující kapacitní ukazatele:
Rekonstrukce železničního svršku (kolejnice 49E1, bet. pražce dl. 2, 6m) 4 241 m
Rekonstrukce železničního svršku (kolejnice 60E2, bet. pražce dl. 2, 6m) 1 150 m
Výhybka nová: 5 ks
Kolejová spojka nová: 2 ks
Kolejové spojky dvojitá nová: 1 ks
Dynamické zarážedlo: 3 ks
Trativod PEHD DN 150: 2 829 m
Trativod PEHD DN 200: 219 m
Trativod PEHD DN 250: 27 m
Svodné potrubí PEHD DN 200: 18 m
Svodné potrubí PEHD DN 300: 286 m
Trativodní šachta PEHD DN 400: 109 ks
Plocha sanace železničního spodku: 23 818 m2
Plocha ZKPP: 1 792 m2
Prefabrikované výtokové čelo: 1 ks
Délka upravených nástupišť: 870 bm
Délka upravených nástupištních hran: 1 990 bm
Plocha nového zastřešení nástupišť: 3 576 m2
Počet nových výtahů: 3 ks
Nejvyšší traťová rychlost: 80 km/h
Na základě jednání s KÚKK došlo k úpravě délky upravených nástupišť a taktéž délky upravených nástupištních hran. Dále došlo k úpravě na Chomutovském zhlaví ŽST.
Stavba byla významně spolufinancována prostředky z Evropské unie - nástroj pro propojení Evropy (CEF). Státní fond dopravní infrastruktury zajistil financování z národních zdrojů.
Průvodní zpráva.pdf (512.38 KB)
Souhrnné části.zip (40.98 MB)
Situace stavby.zip (15.22 MB)
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz