Bečov - I/20, serpentiny - PDPS
Stavba číslo: | P14 |
---|---|
Název stavby: | Bečov - I/20, serpentiny - PDPS |
Přihlašovatel: | Woring s.r.o. |
Místo stavby: | I/20 Bečov |
Charakter stavby: | dopravně inženýrská stavba |
Období realizace (Zpracování projektu): | realizace ještě neproběhla |
Investor: | ŘSD ČR správa Karlovy Vary, Bc. Lukáš Hnízdil |
Architekt: | neuvedeno, neuvedeno |
Projektant: | Woring s.r.o., Ing. Pavel Marek |
Zhotovitel: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
Stavbyvedoucí: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
DOPRAVNÍ VÝZNAM STAVBY
Cílem navrhovaného záměru je zlepšení stavebního uspořádání nejvíce problematického úseku s největší dopravní nehodovostí. Zejména se bude jednat o zvětšení poloměrů některých nebezpečných zatáček na trase z Bečova nad Teplou do Plzně. Silnice I/20 propojuje krajská města Karlovy Vary s Plzní a Českými Budějovicemi, resp. dálnice D6 v MÚK Jenišov, dálnici D5 v MÚK Černice, dálnici D4 v MÚK Nová Hospoda a dálnici D3 v MÚK Úsilné. Silnice je významná jak pro tranzitní dopravu, tak i pro vnitrostátní dálkovou dopravu, čemuž odpovídá i návrhová kategorie této silnice. Silnice je postupně doplňována obchvaty obcí a měst v kategoriích S 11,5 a S 9,5. Stávající trasa se skládá z řady protisměrných směrových oblouků malého poloměru (min. ~ 36 m). Silnice je v relativně velkém podélném sklonu (p = 5,50 %). Stávající příčné uspořádání v předmětném úseku přibližně odpovídá technické kategorii S 7,5, tzn. šířka zpevněné vozovky (včetně zpevněných krajnic) je přibližně 6,5 m, šířka nezpevněných krajnic je nehomogenní v rozmezí 0,25 - 0,50 m. Rozšíření ve směrových obloucích neodpovídá příslušné ČSN. Místo dopravních nehod je zcela jednoznačné. Z celkového počtu nehod se jen jedna nehoda stala v prostoru křižovatky. Celkem 48 nehod se stalo mimo křižovatku v úseku zatáčky, případně v těsné blízkosti zatáčky. Podstatný je vliv povětrnostních podmínek na četnost dopravních nehod.
UMÍSTĚNÍ A POPIS STAVBY
Začátek stavby je v km 21,3 a přibližně odpovídá dopravní značce „Začátek / konec obce“. Konec stavby je v km 22,0, tzn. přibližně 120 m za bývalým hostincem „Hubertus“. Většina stavby se nachází v území nezastavěném, pouze začátek stavby se částečně nachází v území zastavěném. Úsek se nachází v extravilánu. Začátek je na hranici zastavěného území obce Bečov a pokračuje ve směru staničení směrem na Plzeň. Délka úseku je 800 m. Jedná se o úsek silnice s mimořádně vysokou dopravní nehodovostí. Určitým pozitivním rysem je snižující se vážnost nehod. V předmětném úseku silnice I/20 opouští údolí řeky Teplé a stoupá po úbočí směrem na Plzeň. Stávající silnice je vedena v odřezu s minimálním množstvím zemních prací a značně kopíruje konfiguraci terénu. V rámci stavby je navrženo nové směrové vedení silnice. Je zvolena návrhová kategorie S 7,5, která odpovídá navazujícím úsekům stávající silnice. Návrhová rychlost je 40 km/h, což osobním automobilům umožní plynulý průjezd rychlostí 50–55 km/h. Předpokládaná směrodatná rychlost odpovídá bezprostředně navazujícímu průtahu obcí Bečov. Trasa se skládá ze série protisměrných oblouků s přechodnicemi, minimální poloměr je R = 100 m, minimální délka přechodnice L = 40 m. Směrové oblouky na sebe plynule navazují protisměrnými přechodnicemi. Ve směrových obloucích je navrženo rozšíření podle ČSN 73 6101. V místech, kde je opouštěno stávající zemní těleso, je uvažováno s výstavbou ztuženého zemního tělesa (násyp), zárubních zdí (zářez) průměrné výšky přibližně 6,0 m, popř. se zajištěním skalních výchozů. Je počítáno s úpravou stávajících propustků. Podélný sklon vychází ze stávajícího. Stavba dále zahrnuje úpravu stávající silnice v km 0,20 vpravo, která bude využita jako odpočívka proosobní vozidla. Odpočívka je navržena průjezdná, se samostatným jednosměrným vjezdem a výjezdem. Poloha vjezdu a výjezdu je dána požadavky na zajištění rozhledu dle technických norem. Odpočívka je navržena výhradně pro osobní vozidla, pro nákladní vozidla není možné zajistit odpovídající rozhled pro najetí zpět na silnici I/20. Na odpočívce je navrženo 22 šikmých parkovacích stání (60°) a 3 stání podélná. Také je navržen nový jednostranný chodník, přibližně v délce 250 m, základní šířka chodníku je navržena 2,0 m (lokálně se zúžením na min. 1,5 m). Chodník začíná v křižovatce ulic Plzeňská a Toužimská (km 0,00). V délce přibližně 100 m je chodník vede vpravo podél průtahu silnice I/20, od vozovky bude oddělen zvýšeným chodníkovým obrubníkem. V úseku staničení km 0,10 – 0,18 chodník vede v souběhu s oplocením sousedních pozemků, od vozovky je oddělen pásem zeleně. V úseku staničení km 0,18 – 0,25 chodník vede v souběhu se stávající zárubní zdí, která bude opravena. Chodník je ukončen na okraji nově navržené odstavné plochy.
Informační leták.pdf (881.46 KB)
Koordinační situace.pdf (1.04 MB)
Přehledná situace.pdf (1.62 MB)
Celková situace.pdf (1.32 MB)
Řezy.pdf (872.01 KB)
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz