Revitalizace trati Karlovy Vary dolní nádraží - Johanngeorgenstadt
Stavba číslo: | S18 |
---|---|
Název stavby: | Revitalizace trati Karlovy Vary dolní nádraží - Johanngeorgenstadt |
Přihlašovatel: | Správa želežniční dopravní cesty, státní organizace |
Místo stavby: | Trať Karlovy Vary - Potůčky |
Charakter stavby: | Předmětem stavby bylo řešení stávajícího stavu infrastruktury. R |
Období realizace (Zpracování projektu): | 06/2017 - 09/2018 |
Investor: | Správa želežniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební sp |
Architekt: | žádný, žádný |
Projektant: | SUDOP PRAHA a.s., Ing. Ivan Grisa |
Zhotovitel: | CHT LTM + COLAS RAIL – Johana (Chládek a Tintěra a.s. a Colas Ra, Ing. Milan Topol |
Stavbyvedoucí: | Chláděk a Tintěra a.s., Václav Beneš, Ing. Karel Šťastný, Ing. Aleš Job, Ing. Jiří Kučer |
Účel stavby:
Předmětem stavby bylo řešení stávajícího stavu infrastruktury. Její realizací došlo ke zkrácení jízdních dob v osobní dopravě pomocí odstranění trvalých omezení traťové rychlosti vyplývajících z nevhodné geometrické polohy koleje a z nedostatečného zabezpečení úrovňových železničních přechodů. V rámci stavby byly rekonstruovány vybrané mosty a propustky a nástupiště.
Popis stavby:
V dotčených úsecích byla provedena výměna kolejového lože, zřízena bezstyková kolej a provedena úprava geometrické polohy koleje. Při výměně pražců bylo použito i perspektivních železných pražců ve tvaru „Y". Byla provedena rekonstrukce 4 mostů a přestavěno 11 propustků. Nově bylo zabezpečeno 23 přejezdů nejmodernějším zabezpečovacím zařízením vč. výměny přejezdové konstrukce, u 5 dalších přejezdů byly provedeny technické úpravy zařízení. Potřebné úpravy byly provedeny i u staničního a traťového zabezpečovacího zařízení vč. dálkového dispečerského ovládání ze železniční stanice Karlovy Vary. Pro potřeby sdělovacího a zabezpečovacího zařízení byla provedena příslušná pokládka kabelů a trubky pro optický kabel. Nově bylo rekonstruováno nástupiště na zastávce Nejdek-Suchá vč. osvětlení.
Modernizací se podařilo zvýšit traťovou rychlost až na 60 km/h a především zvýšit bezpečnost železniční i silniční dopravy.
Rozhodující kapacitní a technické ukazatele:
Výměna železničního svršku a kolejového lože 10,4 km
Bezstyková kolejnice
Nově zabezpečené přejezdy 23 ks
Rekonstrukce mostů 4 ks
Rekonstrukce propustků 11 ks
Stavba byla výrazně podpořena finančními prostředky z Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz